Hylla Farmor Gun!

Det är egentligen tänkt att jag ska posta min egen kandidering till Riksdagslistorna i Piratpartiet men jag kan inte låta bli att rycka tag i bollen och skriva det här inlägget först.

När jag kom in i Piratpartiet så var en av de första bloggarna jag lade märke till Farmor Guns. Jag minns det mer än någon annans blogg eftersom jag blev så glatt överraskad att mina fördomar om vilka som har tankar kring Piratpartiets frågor inte bara är 30 åriga datanördar utan kommer ifrån alla typer av människor där ute i vårt avlånga land. Mest glad blev jag eftersom jag själv är kvinna och av den yngre generationen och är det något jag blir glad över är det att se generationsklyftor minska och alla åldrar samarbeta tillsammans. Jag tror jag ser upp till henne lite speciellt även eftersom jag hade en mormor som var mycket politiskt aktiv och engagerade sig starkt i frågorna på agendan, och även om min mormor hade åsikten som Sossar generellt har om PP kunde man diskutera politik med henne utan att tveka.

Jag inbillar mig att Farmor Gun är likadan. Hennes blogginlägg är fyllda av fakta och jag tror att det räcker med att läsa hennes blogg för att få tillräckligt med kött på benen för att kunna slängas in i TV-debatt om internet och privatliv och hur dessa håller ihop. Jag vill faktiskt gå så långt i att säga att Farmor Gun är en av mina absoluta favoritbloggare! Tyvärr har jag själv inte fått äran att träffa henne men det hoppas jag att jag kommer göra en vacker dag i en inte för avlägsen framtid.

Därför är det inte svårt att inbilla sig hur glad jag blev av att hon kandiderar till Piratpartiets Riksdagslista. Det känns helt självklart för mig att puscha för henne för att hon ska komma in på listorna och sedan hela vägen in i riksdagen! Det behövs en Farmor Gun i riksdagen helt enkelt.

Jag vill även slå ett slag för att rösta på henne i tävlingen om vilken blogg som man tycker är bäst bland ett fåtal nominerade 50+ bloggare där ute. Rösta gör man HÄR.

Så rösta på Farmor Gun, både in till riksdagen och till bästa bloggare! Det är min uppmaning till dig.

2 kommentarer

  1. Beelzebjörn said,

    12 november 2009 den 12:39 e m

    Ordern är uppfattad och verkställd😉

  2. 17 januari 2010 den 4:28 e m

    […] gömda guldkornen! Även Opassande listar kandidater hon tycker är värda att lägga märke till. Marit ‘Leffelini’ Deldén var tidigt ute med att hissa en kandidat. Postat i Andra kandidater, piratpartiet. Etiketter […]


Kommentera

