FRA: Epic Fail!

Jag kan stolt presentera mitt första gästbloggsinlägg. Om andra vill gästblogga på min blogg är det bara att maila mig. Detta blogginlägg är skrivet av signaturen Pappa Pirat (aka Fredrik Lemoine). Håll till godo!

_____________________________________________

Hej pirat.

Nu har FRA haft kablarna inkopplade 59 dar.

Man kan vara glad att de har förhindrat ett hemskt terrordåd i Sveg, 4 döda och 20 svårt skadade.

Eller vänta nu ett tag …. Det var inte FRA, det var att hon själv kontaktade polisen som hindrade attentatet.

Hennes sociogramprofil fanns inte hos FRA. Nu finns den, så skulle hennes tvillingsyster göra likadant kanske FRA kan komma med en varning,
eller i alla fall i efterhand säga att de kan bekräfta att ”exakt den typen är det vi spanar på”.

Alltså, FRA kan inte förhindra det som sades vara deras huvuduppgift. Och det kostade initialt ca 4’000’000’000 kr.(hårdvara och organisatoriska poster).

Plus att den årliga kostnaden för driften sköt i höjden. Plus kostnaderna för internetleverantörerna. (som du och jag betalar)

När politikerna inser att FRA inte kan leverera vad som var avsett kommer de att fråga sig, ”vad kan vi då ha FRA till, nu när det ändå finns där?”

Och det skrämmer mig.

_________________________________________

Kommentera

